Csokitorta pillecukor mázzal (tej és tojásmentes torta, tejmentes máz)


Abban szerintem sokan egyetértünk, hogy az otthon készített édességek sokkal finomabbak a gyári, vagy akár cukrászdai társaiknál. Azt sem vitathatjuk, hogy ha fehér liszt helyett teljes kiőrlésűt használunk, vagy fehér kristálycukor helyett nyírfacukrot (arról ne beszéljünk, hogy nem használunk tejet vagy tojást, mert ezt mi kényszerből tesszük, de állítólag ezek sem feltétlenül egészségesek), akkor egészségesebb desszertet gyártottunk, mint a bolti. De vajon anyagilag hogy néz ki egy ilyen süti  ha jó minőségű, és ennél fogva drága alapanyagokból készítjük? Ehhez a tortához elhasználtam 1 kg nyírfa cukrot (a fele a mázhoz kellett), ami 2300 forintba került. Használtam hozzá 2 liter rizstejet, ami 1100 forint volt (Müller saját márkás). Teljes kiőrlésű bio liszt is került bele, amiből 500 forintba kerül egy kilónyi (4 bögrényi kellett, most hirtelen nem tudom, ezt forintosítani). Ezen kívül kellett hozzá még kakaópor, és sütőpor, meg kevés vanília. Ha mindent beleszámítok sem került az egész többe, mint 4000 forint, és ebből egy 30x40 centiméteres torta lett, ami szerintem legalább 15 szeletnek felel meg, azaz egy szelet torta a legdrágább alapanyagok felhasználásával sem került többe 260 forintnál. Szóval, drága vagy sem egészséges alapanyagokat használni ?


A piskóta és a krém nem tartalmaz sem tejet, sem tojást, a mázban azonban van tojásfehérje. A nagymamám  születésnapjára készült.  A piskóta receptjét itt már leírtam. Most egy 30x40 centiméteres tepsiben készítettem, ezért dupla adagból csináltam masszát az alsó piskótához, majd egy újabb dupla adagból a felső piskótához.
                                     

A megsült "piskóta " teteje repedezett, az alja azonban szép sima. Célszerű ezért a torta tetejéhez a piskóta alját használni - bár jelen esetben a vastag máz minden apró hibát jótékonyan eltakar.

                                     

A krémet is mutattam már, most azonban egy kicsit sűrűbb pudingra volt szükségem, így nem egy liter tejből készítettem, csak 600 ml-t használtam hozzá, és a teljes kiőrlésű liszt mellé használtam 1 evőkanál étkezési keményítőt is.

                                    

A számjegyek tejet tartalmazó fehér csokoládéból készültek, ezért én nem ettem belőlük. Mikróban megolvasztottam a fehércsokit. Nem lett folyós, de ez nem zavart. Megpuhult annyira, hogy kis halmokat tudtam rakni a sütőpapírra rajzolt számaimra, amiket azután az ujjaimmal lenyomkodtam és elsimítottam. Amikor már mindenhol volt fehércsoki, ahol lennie kellett egy nyújtófával egyenletesre nyújtottam, a felesleges részeket (ahol "kimentem a vonalból") pedig egy késsel körülvágtam. A három kör kivágásához egy kör alakú kiszúrót használtam. Mire ezzel végeztem még mindig volt annyira puha a csoki, hogy bele tudtam nyomkodni a szórócukrokat.





A pillecukor receptjét is hamarosan mutatom majd.