Zabkása (tej és tojásmentes)




A zabkása ebben a formában elkészítve egészen olyan, mint a tejbegríz. A sok-sok rostnak köszönhetően azonban sokkal egészségesebb.


Hozzávalók:
zabpehely (mondjuk teljes kiörlésű)
rizstej
méz

fahéjas porcukor
kakaós porcukor

Mennyiségeket vagy arányokat nem írok (legalábbis az összetevők felsorolásánál...), mert rengeteg féle zabpehely kapható, és ezek minőségétől nagyban függ a szükséges tej mennyisége. A zabpehely nem igazán fog megduzzadni, tehát attól függően, hogy mennyi zabkására van szükségünk ki tudjuk találni, hogy kb.mennyi zabpehely kellhet hozzá. Szóval vegyünk némi zabpelyhet (én most 2 bögrényi teljes kiőrlésű pelyhet használtam), és öntsük hozzá annyi rizstejet, amennyi ellepi, majd még egy kicsit. Addig kell főznünk, ameddig a zabpehely meg nem puhul. Ha tehát elfőtte az összes levet, de még keménynek érezzük öntsünk hozzá még egy kis tejet, és főzzük tovább. (Én most kb. 3 bögrényi tejet használtam el). A végén kellemesen krémes, kicsit folyós állagú  legyen. Ha kész, adjunk hozzá ízlés szerint mézet (én most 2 evőkanálnyit használtam), és kész is. 

Ehetjük fahéjas porcukorral, vagy cukrozott kakaóval, de aki tej allergiás, az maga keverje össze az édesítetlen kakaóport a porcukorral, mert a bolti édesített kakaóporok többségében tejpor is van. 

Az én csemetém a zabkásája felét fahéjas cukorral, a másik felét kakaóporral szórta meg.