Almaszószos csokis süti (tej és tojásmentes)


A december 5-én az ablakba kitett csokis muffin biztosan ízlett a Mikulásnak, mert az egész süti eltűnt (kizárt, hogy más ette volna meg... ... ...), és sok ajándékot hagyott ott helyette. Ennek a legfőbb oka nyilvánvalóan az,  hogy a gyerekeim egész évben nagyon jók voltak ... de valahol azért a kikészített sütinek és a finom mandulatejnek is biztosan segítenie kellett...J Most ugyan ezt a sütit sütöttem meg kicsit másként.  Karácsony előtt sem árthat JJJ



Hozzávalók 18 darab muffinhoz:
1/2 csésze cukrozatlan kakaópor
2 csésze liszt (fehér vagy teljes kiőrlésű)
1 csomag sütőpor
1 csésze cukor (xillittel / nyírfacukorral cukorbetegek is fogyaszthatják)
3 teáskanál étkezési keményítő
1 és 1/4 csésze növényi tej
1/2 csésze cukrozatlan almaszósz
3 evőkanál olaj

A díszítéshez:
házi almaszósz
házi csokidara

Keverjük össze a száraz hozzávalókat, és adjuk hozzá a nedveseket is. Ha keverőgépet használunk minden mehet bele egyszerre.  Keverjük össze, de ne keverjük túl, Ahogy az alapanyagok elegyedtek egymással hagyjuk is abba.

Kanalazzuk a formába. Én most olyan négyzet alakú formában sütöttem, aminek a közepén egy mélyedés van, hogy ebbe tehessem az almaszószt. 200 fokos sütőben süssük. Az én formám mélyedései kicsik, ezért 15 perc alatt átsültek a sütik, de standard muffin formában például ugyan ez 30 - 35 percig is tarthat.

A már kihűlt sütik mélyedéseibe almaszószt kanalaztam.