3 rétegű csokis süti (tej és tojásmentes)

Gyerekkoromban anyukám minden húsvétkor sütött ilyen sütit. Ezzel vártuk a locsolókat. Persze csak külsőre volt ilyen...  Az eredeti recept már nincs meg, de valószínűleg úgyis tele volt tojással meg tejtermékkel, úgyhogy most húsvét közeledtével megalkottam a saját verziómat. Voila:


Hozzávalók egy 20x30 centiméteres sütőformához:

1,5 csésze finomliszt
1 teáskanál sütőpor
3 evőkanál kakaó
1 csésze cukor
1 teáskanál 10 %-os ecet
5 evőkanál olaj
1 csésze víz

1 konzerv kókusztej

100 gr tejmentes étcsoki
60 gr tejmentes margarin

Keverjük össze az első 6 hozzávalót, öntsük a masszát előkészített (margarinnal megkent, belisztezett) formába, és süssük készre. Ez nekem 200 C-on 35 percig tartott.

A kókusztejet egy éjszakára hűtőbe kell tenni, majd a tetején összegyűlt sűrű részt habbá verni. Erről részletesen, képekkel illusztrálva már írtam itt.

A felhabosított kókusz tejszín habot kenjük el egyenletesen a kihűlt "piskóta" tetején.

A margarint és a csokoládét tegyük egy kicsi edénybe és olvasszuk őket együtt fel. Nem kell vízgőz felett, simán mehet nyílt lángon is. Vagy mikróban, ha úgy kényelmesebb. Ha már egy kicsit kihűlt, de még folyékony öntsük a kókuszhab tetejére, majd az egészet tegyük legalább fél órára hűtőbe.

Megjegyzés:
A kókusztejszínbe ízlés szerin tehetünk kevés cukrot is, én nem tettem, mert kicsit magában is édeskés, nekünk finom volt így is. Ugyan ez vonatkozik a csokoládé rétegre is a tetején. Az eredeti süti középső rétege édes tojásfehérje hab. Ahhoz képest ez a változat sokkal kevésbé édes, így azután egészségesebb is, de biztosan akad olyan, akinek így "túl natúr" :-) Szabad készítés közben kóstolgatni :-)


7 megjegyzés:

  1. Alig várom, hogy holnap kipróbálhassam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk nagy kedvenc, szurkolok, hogy kiérdemeljen egy helyet a ti családi "recepteskönyvetekben" is. �� Örülnék, ha beszámolnál a végeredményről.

      Törlés
  2. nálunk ez négerkocka néven fut, és bizony van benne tej és tojás, de biztosan ez a recept is remek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia !

      Ezen a blogon rengeteg olyan receptet találsz, amit általában tej és tojás felhasználásával készítenek, de valami hasonlót el lehet készíteni ezen alapanyagok nélkül is. Persze nem lesz pont olyan, ha láttál már könnyes szemű kisgyereket, aki a szemével követi a sütik útját a tányérról a társaság többi tagjának szájáig biztosan átérzed, hogy mennyire fontos lehet egy "hasonmás" süti. Ha pedig a hasonmás elég finom ahhoz, hogy az egész társaság ilyet egyen, akkor senki sem érzi magát kirekesztettnek - amit hidd el, még felnőttként sem könnyű átélni. Szerintem ez a süti - sok más, a blogon található társával együtt - pont ilyen. Próbáld ki, ha nincs olyan a környezetedben, akinél tiltólistásak bizonyos alapanyagok, akkor "csak úgy". Hátha tényleg remek :-)

      Törlés
  3. Nagyon szuper süti, már kétszer készítettem el! Először azt hiszem rizstejszínnel(dobozos, állítólag habbá verhető, persze nekem nem sikerült) készítettem. A tejszín folyós maradt ugyan, de miután a csokimázat ráöntöttem, elkevertem a tejszínben, és a mázban lévő margarin "összefogta" a krémet. Másodjára találtam konzerv kókusztejet(2-t vettem biztos,ami biztos és fel is használtam mindkettőt) és tényleg szuperül összeállt a tetején az a sűrű rész(2 éjszaka volt hűtőben). Száz szónak is egy a vége, nagyon bejött nekem ez a süti, és ami a legfontosabb, hogy a válogatós, tej-tojásallergiás kislányomnak is! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon örülök hogy megtaláltam ezt a receptet! Húsvétra kellett tojás és tejmentes sutit csinálnom és vágytam valami "krémesebbre" Azóta most csinálom másodjára de alig várom hogy kész legyen. .Én meggle decorral csinaltam ugye az tejmentes és isteni lett vele ... 8-10 sütiből mindenkinek ez ízlett a legjobban!Köszönöm a receptet! :)
    Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Réka !
      Örülök, hogy a süti neked is bejött 😀. A Meggle termékeivel azért bánj óvatosan. Lehet, hogy amit használtál, az új ahhoz képest, amit én ismerek, de én nem találtam náluk valóban tejmentes habot. Ha tejérzékeny vagy javaslom, hogy alaposan nézd át az összetevők listáját, csak akkor tejmentes -és tejérzékenyeknek biztonságos- valami, ha tej származékok (pl savó) sincs benne.

      Törlés