Paleo rántott husi (tejmentes, gluténmentes, tojás mentes opcióval)


Lehet, hogy mostanában fel-felbukkan néhány paleós recept is itt a blogon. Igazság szerint még nem döntöttem el,  hogy képes lennék-e azokat az élelmiszereket is kizárni az életemből, amiket még ehetek (értsd az orvosom nem tiltott el tőle), de találkoztam néhány paleó étrendet követő emberrel, és tagadhatatlanul elgondolkodtató volt, amiket tőlük hallottam. Addig is megosztom veletek, amiket kipróbáltam, azután majd meglátjuk...
A  rántott hús nagy kedvenc a családomban. Kipróbáltam, és működött tej és  tojás nélkül. Egy ideig így csináltam.

Azután már nem is olajban sütöttem a tűzhelyen, hanem sütőben. Ezt a módszert anyukám olvasta valahol, és mindkettőnknek nagyon bejött. Anyu a bepanírozott hússzeleteket megmártja olajban, és így helyezi a tepsibe. Én inkább kevés olajat öntök a tepsi aljára, elosztom az egész felületen, ráteszem a szeleteket, és nagyon kevés olajat öntök / spriccelek a husik tetejére. Ezek után kb 200 C-on sütjük a szeletek vastagságától és a hús fajtájától függően 20-40 percig. Nyilván a csirkemell van kész a leghamarabb, míg egy vastag szelet karajnak több időre van szüksége.

Most gondoltam egyet, és kipróbáltam liszt nélkül is. Természetesen kicsit más íze van, mint zsemlemorzsával, de határozottan finom. Ez az étel marad a repertoáromban, ha valaha kikerül onnan annak minden bizonnyal a mandula liszt és a zsemlemorzsa ár különbözete lesz az oka...

Hozzávalók a panírhoz:
1 csésze mandulaliszt
1 evőkanál frissen őrölt lenmag
1 púpozott teáskanál őrölt paprika
1/2 teáskanál fokhagyma granulátum
1/2 teáskanál só
1 teáskanál szárított petrezselyem

A recept eddig a pontig működik tej és tojás érzékenyek számára és paleo étrendet követők számára is. Innentől:
  • paleósok mártsák tojásba a hússzeleteket, majd forgassák meg a panírban
  • tojásérzékenyek egyszerűen forgassák  meg a szeleteket a panírban.
Ez után biztosan süthető bő olajban is, de nekem már annyira bevált a sütőben sütős módszer (lást 3. bekezdés fent), hogy most is inkább ezt a módszert alkalmaztam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése