Barackos jeges tea (tej és tojásmentes)


Mindig azt gondoltam, hogy a boltban különböző márkanevek alatt kapható barackos ice tea variációk őszibarackkal ízesített teák. Ennek a házi jeges teának az íze azonban pont olyan lett, mint a bolti, a különbség csupán annyi, hogy ez sokkal egészségesebb hozzávalókból készült.



Pár napja, amikor az első adag sárgabarack lekvárt készítettem, a melléktermékként keletkező, mintegy 2,5 liternyi léhez adtam 1 kilónyi nyírfacukrot, majd felforraltam, és forrón üvegekbe töltöttem az így keletkezett szörpöt. Nem dunsztoltam, gondoltam így nyáron biztosan gyorsabban elfogy, mint ahogy meg tudna romlani, de amikor kipróbáltam, és némi vízzel higítva szerettem volna enyhíteni a szomjamat kiderült, hogy ez így egyáltalán nem finom. 

Elmélkedtem rajta egy darabig, hogy mit kellene vele csinálni, ki mégsem dobhatom.... amikor is eszembe jutott a mentő ötlet, főztem egy adag teát 1 liter víz és 2 filter earl gray teából, majd cukor helyett a szörppel ízesítettem. MENNNNYEI teát kaptam, ami lehűtve pont olyan finom, mint a bolti, és még csak lelkiismeret furdalást sem okoz  a fogyasztása :-)

Azóta kifejezetten szörp készítési szándékkal újabb 10 kg barackot dolgoztam fel...Lekvárra már nincs szükségem, ezért nem vettem külön a hámozás, magozás, állás után keletkező folyékonyabb és sűrűbb részt, hanem az egészet ízesítettem annyi nyírfacukorral, amennyitől kellemesen édesnek éreztem (maggal együtt 10 kg barackoz 2,5 kg nyírfacukrot adtam ), majd forrón üvegekbe öntöttem és dunsztoltam. A mulkori szörpnél sűrűbb, a lekvárnál viszont jóval hígabb végeredmény ugyan olyan finom jeges barackos teát eredményez, mint a híg szörp, és most több hónapra való finomság várja az ágyban párnák között, hogy teljesen kihűljön, és a kamrámba kerülhessen :-). Amikor ebből készült az ízesített tea, fogyasztás előtt minden alkalommal fel kellett keverni, mert a sűrűbb szörp leült az aljára, ezzel együtt remek lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése