Csokis süti mikulás sapkával (tej és tojásmentes)


Biztos vagyok benne, hogy sem a kisiskolások, sem a Mikulás nem fog tudni ellenállni ezeknek a csokis sütiknek ma a suliban...

Hozzávalók:

csokis süti (pl ilyen, ilyen vagy ilyen, esetleg ez)
fondant (recept itt)

Ha teljesen tej és tojásmentesen szeretnénk elkészíteni, akkor a fehér részt is csináljuk fondantból. A képen tojásfehérje habból készült, mert ezzel gyorsabban haladtam, és nagy mennyiségben kellett gyártanom, ezen kívül nem tudok arról, hogy a suliban bárki is tejallergiás lenne. 

Az összkép érdekében fontos, hogy egységes kinézetűek legyenek a sütik. Ezért vonalzóval mérjük ki, majd szeleteljük fel az elkészült, és teljesen kihűlt tésztát, a fondant pedig mérleggel adagoljuk. Az én sapkáim piros része 5 gr fondantból készült.

Először kimértem 40 db 5 grammos fondant darabkát.


Majd sapkát formáztam belőlük.

Egy pötty tojásfehérje habbal (tojásfehérje + sok-sok porcukor) rögzítettem a sapkákat a sütik tetején. Tejmentes verzióban használjunk ehhez étcsokit.


Mehet a pöttyre a sapka...


Majd a szőrme (itt tojásfehérje habból, tojásmentes esetben fehér fondantból)


Majd ismételjük meg ugyan ezt a mozdulatsort még jónéhányszor :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése