Tejszínes csokitorta (tej és tojásmentes)


Huhhhh. Régen vágytam már az egykori kedvencemre, de mostanáig nem tudtam előállítani azt a krémet, amit régebben zsíros tejszín és étcsokoládé keverékéből készítettem - még a tejmentes időszakom előtt. Most kiderült, hogy szójatejszínnel is működik :-). 

Persze olyan növényi tejszín kell hozzá, amit habbá lehet verni. Nem sok ilyen van, én nem is láttam még élőben (csak amerikai blogokon), de most ráleltem. Kapható szójatejszín és rizstejszín is habbá verhető kivitelben. Én most szójatejszínt vettem, mert a szójatejet általában jobban szeretem, mint a rizstejet, (de a főzőtejszín helyettesítésére például kiváló a rizstejszín nem felverhető változata, ami sok helyen kapható).

Eredeti állapotában elfelejtettem lefényképezni a szójatejszín dobozát, itt már "kifacsart" állapotban látható, de azért a lényeg látszik.



Hozzávalók a krémhez:
1 doboz (300 ml) felverhető szójatejszín
200 gr 70 %-os étcsokoládé

Mivel a szójatejszín eleve édes nem feltétlenül szükséges cukrot adni a krémhez (én nem is tettem), de opcionálisan adhatunk hozzá ízlés szerinti mennyiséget.

Olvasszuk meg a csokoládét vízgőz felett vagy mikróban. Én mikróban tettem mindezt. Apró kockákra törtem a csokit, majd 3x fél percet melegítettem a mikróban, közben mindig megkevergettem, a végén pedig már elég olvadt volt ahhoz, hogy a maradék darabkák a keveréstől felolvadjanak. 

A felolvasztott csokoládét keverjük a szójatejszínhez és kész is. Akár azonnal is megkenhetjük vele a tortát. Nekem ebben a stádiumban még nem volt kész a piskótám, ezért félretettem. Mire egy óra múlva szükségem volt rá megkeményedett, ezért habverővel vertem pár percet, így ismét lágy krémet kaptam. Legközelebb majd előbb elkészítem a piskótát és csak az utolsó pillanatban a krémet, úgy egyszerűbb lesz. 




A torta piskótája a tegnapi muffin masszájából készült. Egy  adag tésztát egy 20 cm átmérőjű tortaformába öntöttem, majd 200 C-on 13 perc alatt megsütöttem. Ezt még kétszer megismételtem, így lett 3 vékony piskóta lapom. Ezeket megkentem a tejszínes krémmel, majd kentem a tetejére és a torta oldalára is. 

Gyönyörű epreket kaptam, ami nem ritkaság mostanában már márciusban sem, de ezek még finomak is, ami meglepő. Persze nyilván nem igazán természetes módon nőttek, de annyira régen ettem epret, és olyan jól néznek ki a torta tetején, hogy nem tudtam ellenállni a boltban. 






3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. Sajnos a szoja tiltolistas nalunk, de meg kellene talalnom a felverheto rizstejszint, hatha nekem is sikerul egy hasonlot letrehozni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia !

      Felverhető rizstejszín Rice Whipe néven kapható pont ugyan ilyen dobozban, mint a szójatejszín, csak ami ezen piros, az ott kék. Szerintem nagy eséllyel ugyan úgy működik vele a recept, mint a szójás verzióval, csak az íze lesz kicsit más. A forgalmazó adatai láthatók a dobozról készült fényképen, szerintem ők tudnak abban segíteni, hogy a lakhelyedhez közel hol tudsz ilyen beszerezni.

      Törlés