Narancsos csirke (tej és tojásmentes)


A blogra kizárólag olyan recepteket teszek fel, amiket kipróbáltam - esetleg többször is - és érdemesnek találtam arra, hogy megosszam veletek. Ez most egy kivételes alkalom. Ez a recept része az egyhavi menü tervemnek, és a receptet magát már előbb feltettem, mint azt kipróbáltam volna... Az étel egyébként nem rossz, csak semmi extra...

Lehet, hogy a jövőben majd változtatok a stratégián, és nem teszem fel előre a recepteket, majd csak ha az ételek átmentek a próbán - ahogy eddig is -, bár akkor nem tudom mi lesz a bevásárló listával. Mindegy, majd kitalálom. Esetleg elmondhatnátok a véleményeteket.


Szóval ez a recept nem rossz, ehető, kicsit fura íze van a narancslétől, de alapvetően semmi extra. Egyszer meg lehet enni, de nálam nem kerül be az állandó repertoárba, mint például az olivás csirke, ami a család nagy kedvence, és amit most lassan, órák alatt fogok megfőzni szemben az eddigi fél órával (mégis kevesebbet dolgozok majd vele), vagy a sólet, amit inkább majd ősszel mutatok meg, mert bár már készítettem a lassú főzőmben nem fényképeztem le, ilyen melegben pedig nem esne igazán jól... 

Íme az eredeti recept, amit az alapanyagok tekintetében követtem,  annyi kivétellel, hogy miután este kivettem a mélyhűtőből, reggelre kiolvadt, és kevésnek tűnt, ezért tettem hozzá még egy kis kukoricát is. 

Megint csak magas fokozaton főztem, és az előző napi történtekből okulva már eleve két és fél órára állítottam be az időzítőt. Ez alacsony fokozaton elvileg 5 óra főzési időt jelent. Két próba alapján úgy látom, hogy a csirkés ételeknek 2,5 óra magas fokozaton elegendő, amennyiben kb 3x3x3 centiméteres kockákra aprítom őket.

Az egyhavi menü tervről egyébként itt és itt olvashatsz bővebben.


Hozzávalók:
2 csirkemell felkockázva
4 db sárgarépa
1 db kaliforniai paprika (bármilyen színű jó  lesz, de a piros vagy a zöld jobban mutat a kész ételben)
3 gerezd fokhagyma pépesítve

250 ml narancslé

Tegyünk minden alapanyagot a lassú főzőbe. Alacsony fokozaton 8 óra, magas fokozaton 4 óra a főzési idő. Tűzhelyen elkészítve az alapanyagokat pirítsuk meg, mielőtt felöntenénk a narancslével, majd főzzünk mindent puhára.

Ha az alapanyagokat lefagyasztjuk, akkor minden mehet a zacsiba a narancslé kivételével. Ha félő, hogy elfogy a beszerzett narancslé, mielőtt ehhez az ételhez felhasználnánk, akkor a megfelelő mennyiséget egy külön edényben fagyasszuk le, majd így tegyük a többi alapanyagot tartalmazó zacsiba, és gyorsan tegyük vissza a mélyhűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése