Paleo csokis muffin (tej és tojásmentes, gluténmentes)


Ha normál méretű muffinokat sütünk a masszából, négy darab lesz belőle, de meglehetősen tömény sütemény, talán érdemesebb kisebb adagokban sütni. 

Hozzávalók:

2 bögrényi dió (darabokban kimérve, majd megdarálva)
50 gr tejmentes csokoládé*
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 teáskanál sütőpor
3 tojás fehérje (vagy 2 egész tojás, ha a tojás sárgája nem okoz gondot, mint nekem), vagy 1/2 bögre almaszósz
1 evőkanál olaj

a tetejére:
50 gr tejmentes csokoládé*
1 evőkanál kókuszolaj
1 evőkanál méz (opcionális)

Keverjük össze a muffin hozzávalóit, majd osszuk el a muffinformákban.


200 C-on 30-35 perc alatt sül meg, ha nagy muffinokat sütünk, mint ahogy én tettem.  Ha a muffok megsültek és kihűltek, osszuk el a tetejükön a mikróban megmelegített és összekevert csokoládét és kókuszolajat. Ha gyerekeknek csináljuk tehetünk a csokoládéöntetbe 1 evőkanál mézet is, csokoládé rajongó felnőtteknek szerintem még nélkül is elég édes.

*a 70 %-os kakaótartalmú csokoládé általában tejmentes, de azért nézzük át a cimkét

3 megjegyzés:

  1. Kedves Szerző! Nem lehet, hogy kimaradt az édesítés? Kipróbáltam, és megtoldottam egy evőkanál nyírfacukorral, de még ezt is kevésnek éreztem. (pedig nem vagyok édesszájú) Egyébként tetszik a recept.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves ef. A mi családunk számára az almaszósz elég édességet biztosít, de biztosan velünk van a baj, mert már többen jeleztétek, hogy hiányzik itt-ott egy kis cukor a receptjeimből :-) Bátran ízesítsd kedved szerint :-)

      Törlés
    2. Köszi a választ. Igazad van, amit az almaszósz hozzáadhatott, az már számomra is elegendő lehet, viszont én tojással készítettem, nem almával. :-)

      Törlés