Szalonnás, kolbászos, sajtos torta (tej és tojásmentes)


Egy kilencévestől kaptam írásos megrendelést. Rajz is volt hozzá :-) Kolbászt, sajtot, szalonnát szeretett volna látni Apa tortáján.

A torta belseje nagyon egyszerű volt. Sütöttem két piskótát. Ezt a receptet használtam hozzá, mert már sok tortánál bevált, de bármilyen másikkal is működőképes.

Az egyik piskótát kettévágtam, ebből lett a torta alja, és teteje.

A másik piskótát is kétfelé vágtam,  majd kis darabokra tépkedtem mindkettőt. Az egyik adagot csokipudingba forgattam, ehhez egy csomag Dr Oetker pudingot főztem meg a zacskón található utasítások szerint - rizstejjel. A másik felét házi baracklekvárral kevertem össze.

Egy réteg piskótát letettem egy vágódeszkára, rákentem a csokipudingos-piskótás réteget, majd a baracklekváros réteg következett, erre pedig a másik piskóta lap került.


Az egészet beborítottam cukormasszával, lefestettem barnára, majd ráhelyeztem a cukormasszából készült sajtot, szalonnát, és a piskótából készült kolbászt is.

A kolbász úgy készült, hogy amikor az egyik adag piskótát sütöttem kivettem két kis adagot a még nyers masszából. Éppen csak annyit, amennyivel egy muffinforma teljesen és egy félig megtölthető. A fél adag natúr színű maradt, az egész muffin tésztáját pedig még nyersen pirosra színeztem. Amikor megsültek (együtt a tortának szánt piskótával), akkor mindkettőt összemorzsoltam úgy, hogy kis darabokká álljanak össze, majd kevés margarinnal összegyúrtam őket. A fehér piskóták úgy néznek ki a piros részben, mintha kis zsírdarabok lennének. Az ötlet Kricky-től származik.

1 megjegyzés:

  1. nagyon jól néz ki, imádom a tortát. jó hír, hogy laktózérzékenyként már Nekem való sajt is van http://redir.ec/laktozmentes

    VálaszTörlés