Sült bodzavirág (tej és tojásmentes)


Bodzavirágból leggyakrabban szörpöt készítek. Ezt most is megtettem, de túl sok virágot szedtünk, maradt bőven. Mivel kidobni nem szerettem volna, lett belőle sült virág :-)

Hozzávalók:

liszt (fehér, teljes kiőrlésű, de akár rizsliszt is lehet, ha gluténmentesnek kell lennie)
cukor (fehér, barna, nyírfacukor, vagy bármilyen más édesítőszer)
növényi tej (nálam most Spar-os Natur Pur rizs és szójatej keverék)

Lisztből és növényi tejből csináljunk palacsintatészta állagú masszát. Annyira kell hígnak lennie, hogy ha belemártjuk a virágokat, akkor azok elsüllyedjenek benne, de amikor kivesszük őket maradjon is rajtuk. Amolyan átlagos palacsinta massza kinézete legyen. Ha ezt az állagot elértük, ízlés szerint édesítsük. Kicsit talán érdemesebb édesebbre csinálni, mint amilyen édesnek a végeredményt szeretnénk, de ha túl óvatosak voltunk megszórhatjuk a már megsült virágokat porcukorral.

Ha a massza kész, forrósítsunk fel olajat egy serpenyőben. Bőséges olajban kell kisütnünk a virágokat, hogy ne ragadjanak le sülés közben. Én egy  kis lábosba szoktam 7-8 cm magasan olajat önteni, és egyesével sütöm ki a virágokat. Gyorsan  megsülnek, úgyhogy nem nagy macera. 

A virágokat egyesével, a száruknál  megfogva mártsuk bele a masszába ügyelve arra, hogy minden virágot bevonjon, majd tegyük forró olajba. 2-3 perc alatt megsül. Amikor kivesszük az olajból tegyük száraz kéztörlő papírra - vagy szalvétára- hogy felszívja a kicsepegő olajat.

Szerintem személyenként 1 nagyobbacska virág elegendő - nem lehet belőle igazán sokat enni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése