Paleo vaníliás piskóta (tejmentes, gluténmentes )



Nem szeretem a kókuszlisztet. A kókusztejet, kókuszolajat, még a kókuszreszeléket is kedvelem, de a kókuszlisztet valahogy nem. Próbálkozom vele rendszeresen, mert gyönyörű sütiket lehet vele készíteni, amik megszólalásig hasonlítanak a búzalisztből készült társaikhoz, de az ízük szörnyű. Legalábbis számomra. Nyilván sokan szeretik - jó nekik, mert nagyon egészséges. Ebben a sütiben is van belőle, de most valahogy sikerült úgy eltalálni az arányokat, hogy a süti állaga és íze is elfogadható lett. Illetve az íze finom, az állaga pedig egész jó :-)


A jövő héten szülinapi tortát kell készítenem, most végre megtaláltam hozzá a piskótát. Egy 20 centiméteres kerek formában sütöttem. Magában is finom volt, de végül megkentem kevés (na jó, nem is olyan kevés) penyigei szilvalekvárral, amihez még nyáron jutottam hozzá a Tisza menti nyaralás során, és kizárólag szilvából készült, cukor hozzáadása nélkül, szóval abszolúte paleo. 

Hozzávalók (amiket most a mérlegem hiánya miatt az eredeti mértékegységekben, azaz csészében adok meg kivételesen. 1 csésze 240 ml-nek felel meg):

1 csésze mandulaliszt
1/4 csésze kókuszliszt
1 csipet só
1 teáskanál szódabikarbóna
2 tojás
1/3 csésze méz
1/3 csésze szilárd kókuszolaj
1/4 csésze konzerv kókusztej (sokkal sűrűbb, mint a dobozos)
1 evőkanál vanília kivonat 

Elvileg a száraz és a nedves hozzávalókat külön tálban kell összekeverni, majd elegyíteni a két tál tartalmát, de én minden beletettem egy tálba és egyszerűen összekevertem. Maradtak benne kókuszzsír darabok, de az eredeti recept szerint ez nem gond. Tényleg nem volt az. 20 percet süt 200 C-on.

Ha tej és tojásmentes piskótát szeretnél használd ezt a receptet.

Eredeti recept itt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése