Lisztmentes brownie (tej és tojásmentes)

Se liszt, se tojás, se tej, sőt, még finomított cukor sincs benne... Akkor mégis mit tettél bele, amitől ilyen finom  ???

Hozzávalók egy 20x20 centiméteres formához:

2 doboz konzerv fekete bab (natúr, sótlan) Lecsepegtetve kb 420 gr
8 evőkanál cukrozatlan kakaópor
80 gr zabpehely
1 csésze agave szirup
1/2 csésze (120 ml) olaj
1 teáskanál sütőpor

Tegyünk minden alapanyagot egy aprítógépbe, majd pépesítsük. 2-3 perc alatt nagyjából homogén masszát kapunk, de mint a képen is látható, azért maradtak benne zabpehely darabkák (azok a fehér foltok a sütiben). Engem nem zavar, de ha egyöntetű barna színt szeretnénk elérni (mert mondjuk nem szeretnénk felfedni, hogy egészséges alapanyagokból és nem fehér lisztből készítettük), akkor első lépésként daráljuk meg mondjuk egy kávédarálóban a zabpelyhet, és csak utána adjuk a többi alapanyaghoz.



A kapott pépet öntsük egy előkészített formába (olajozzuk be a forma belsejét, majd az aljára tegyünk sütőpapírt) és 200 C-ra előmelegített sütőben süssük 16-17 percig. Ekkor még nyersnek tűnik, de nem gond, hagyjuk kihűlni, majd tegyük hűtőbe legalább 1-2 órára. Gyönyörűen szeletelhető lesz, mire kivesszük onnan.

Kicsit az alapanyagokról:
Fekete bab konzervet nem volt könnyű beszereznem. Nyilván úgy is működik a recept, ha magunk főzzük meg, nyers, szárított fekete bab pedig könnyebben elérhető. A konzervvel azonban könnyebb dolgozni, és mivel én találtam egy bioboltot, ahol kapható natúr, sótlan verzió, ezt szoktam használni.


Az agave szirup viszonylag könnyen beszerezhető (egy kis faluban ez valószínűleg mondjuk nem igaz...), de kicsit drága mulatság. Nyilván helyettesíthető akár mézzel is, de kicsit más lesz a sütemény íze és állaga is. Én nagyon szeretem az agave  ízét, ezért addig jártam a boltokat, amíg rátaláltam erre a fél literes kiszerelésű változatra, aminek az ára versenyképes a mézével, és azóta nem helyettesítem.


Zabpehelyből hatalmas választék kapható. Kekszekhez, vagy ha nem kell megdarálni egy süteményhez, akkor az apró szemű verziót szoktam használni, ha úgyis megőrlöm (mint itt is), akkor a nagy szemű teljes kiőrlésű magokat. Hogy apró szeműből miért nincs teljes kiőrlésű azt nehezen tudnám megválaszolni....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése